mandag den 12. juni 2017

5 glæder fra ugerne der har været

 Det er tiden for nye liv i skoven.

 Det er tiden for at opdage, hvor stor verden faktisk kan være, når man har modet og en  omsorgsfuld, efterlignelses værdig moder ved sin side.
 Det er rosernes tid og tiden til at huske at sætte sig ned og nyde.
 Det er tiden, hvor skønheden viser sig, selv i det mindste blad.
Det er tiden, hvor alt det plantefarvede garn, kommer på pindene.
Det er sommertiden, hvor dagene går så hurtig, trods deres lange længde, at jeg næsten ikke kan følge med , da jeg så gerne vil suge det hele til mig.

16 kommentarer:

  1. Ja, sommeren kunne gerne gå lidt langsommere (og vinteren lidt hurtigere :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er virkelig blevet meget afhængig af lyset, her med alderen. Kan næsten frygte at det om lidt går den anden vej :/

      Slet
  2. Nej, hvor er den nuttet! Vil dine høns godt ruge?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det vil de meget gerne. Ofte må vi få dem ud af deres skruk, for vi kan ikke ha alle de kyllinger. Men de er nuttede :)

      Slet
  3. Sikke et fantastisk billede med kyllingebenet, der har sparket sig vej ud i verden!

    Og ja, dagene er alt for korte! Jeg fristes af lyset og haven og sommeren til at afkorte nattesøvnen for tiden, men det er jo ikke holdbart. Heldigvis venter ferien om nogle uger :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også ret fantastisk at se i virkeligheden ! Har faktisk aldrig set det før. Godt du har ferien hvor du selv kan bestemme om du vil være oppe hele den lyse nat :)

      Slet
  4. Smukke ting du har fokus på, og vigtigt at få så mange indtryk med sig fra denne skønne årstid, hvor tiden altså flyver af sted. Slutter min dag hver dag, med at sidde og kigge ud over engene og søen, og trække vejret helt ned i maven, og nogle dage lykkes det at gå i et med sommeren, naturen og tiden ophører.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor lyder det fantastisk at du kan det - hvor er det godt klaret , tror du har fat i noget vigtigt. Jeg ejer ikke evnen for tiden, men det kommer vel igen :)

      Slet
  5. Jeg bliver altid så glad og inspireret af dine ord og billeder. Nuttet lille kyllingben :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg meget glad for, tak søde Margith :)

      Slet
  6. Så fint, så fint. Travlhed på jobbet op til ferien (og lige efter ferien...) stjæler lidt min sommerglæde. Men jeg vil tage mig sammen og huske at nyde. For lige om lidt går det jo den anden vej.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender godt til den travlhed, der jo slutter om lidt og man derfor tænker, at SÅ kan man nyde..Men som du selv siger, om lidt går det den anden vej..Igen, vi skal blive bedre til at nyde og være tilstede, lige nu og her OGSÅ når vi har travlt- åh, jeg håber du ved hvad jeg mener :)

      Slet
  7. Hvor er det dejlige billeder :-) Jeg kan slet ikke stå for dine dyr og din have. Bortset fra blæsten er det jo en skøn tid.
    Håber du viser, hvad du strikker - dit plantefarvede garn er bare så smukt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Gitte :) Har lige , uden held, forsøgt at få et par gode billeder af kyllingen der hører sammen med benet :) Den blæst er meget anstrengende...Rusker alt itu og er meget hård at cykle imod ...Men sommeren er bare dejlig, trods alt og lyset er nok det vigtigste for mig.

      Slet
  8. Så meget dejligt liv der er i skoven hos dig, nye beboer på vej og allerede kommet. Lækre blomster, og lyden fra knitrende pinde der forvandler det smukkeste indfarvet garn til lækkerier.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine altid fine ord om det jeg deler med jer :)

      Slet