onsdag den 28. juni 2017

Bøger og Håndværk

 En smuk bog. Fyldt af sorg og kærlighed. Afmagt og håb. Hendesbøger fører mig altid gennem hele følelses registreret og efterlader mig med en følelse af stor skønhed og håb for os mennesker og får mig selv.
Jeg strikker ene og alene på "Cecilia" skabt af  Projekt Handmade. Jeg strikker den i  Højlandsuld. Jeg strikker den som en slags øvelse, før jeg vil strikke den garn farvet med avokado.
Jeg har faktisk svært ved at nøjes med at arbejde på et projekt...Interessant erfaring, jeg har gjort mig om mig selv.. Nå, men Cecilia er er hyggelig at strikke.

10 kommentarer:

  1. Det er så dejligt med inspiration til læsning!
    Sikke en flot farve, du strikker med - men den er altså ikke plantefarvet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er meget glad i hendes bøger😊Nej, dette garn er købt i den farve, der bestemt ikke kommer fra planter- men skøn er den😊

      Slet
  2. Jeg har altid som minimum et strikketøj og et hækletøj, så jeg kan variere. Men det er også svært for mig at holde mig monogamt til et enkelt projekt. Der skal jo være noget til intens strikketid, noget til bilstrik, noget til hyggestrik, noget til pausestrik, noget til udfordring og noget til afslapning ;-) Effekten på Cecilias bærestykke er så fin - meget som Ankers trøje fra petiteknit.

    SvarSlet
    Svar
    1. Variation er meget vigtig også i mit liv :) Jeg er bare hardcore monogam pt, fordi jeg gerne vil igang med en sweater i plantefarvet garn :) Og så har jeg ellers en liste så lang... :) Jo, de 2 sweatre minder om hinanden, var også i tvivl om hvilken jeg skulle vælge :)

      Slet
  3. Man er da nødt til at have flere arbejder i gang - Kirsten har allerede nævnt grundene ... jeg tror slet ikke, jeg ville kunne finde ud af kun at have ét ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt enig med både dig og Kirsten 😉
      Dette monogame strik er en udfordring 😊

      Slet
  4. Jeg er ret monogam, - også når det kommer til strikketøj ;)
    Tak for boganbefalingen, den er straks noteret.

    SvarSlet
  5. Jeg har ikke fået læst så meget for tiden, koncentrationen trænger til lidt motion ;-)
    Troede strikkepindene kunne hjælpe, fandt nogle søde cardigan til børnebørnene, og har fået lavet strikkeprøve, og nu ligger ryg, og 2 forstykker klar, ærmerne får de små grå til at blive hvide, hvorfor passer de bare ikke i mål, de bliver hele 8 cm for vidde i forhold til alt andet, hm......., selv et ærme efter str. 0 - 3 mdr, er for vid til en str. 2 - 3 år. Det er en udtagning jeg skal gøre lige efter rib kanten der skaber kaos, så jeg er ved at regne, redigere etc. Det bliver bare svært når jeg skal til overstykket, håber jeg finder en løsning inden håret også falder af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha, ej undskyld, men de beskrivelse er bare så god, at jeg næsten kan se det hele for mig, som en lille film :) Jeg håber du har fundet løsningen og du stadig har alt dit hår :)

      Slet