fredag den 16. juni 2017

Fredags Blomsten

 Rosen "Salet". En mosrose med den mest vidunderlige duft. Fyldt, som det jo med alt tydelighed kan ses og blomstrer hele sommeren. Hun er ikke vild med alt for voldsom regn, så bruner hun sine yderste kronblade og nægter at lade blomsten folde sig ud.  Denne store uperfekte buket, er netop  klippet ind, efter de mange dage med voldsom blæst og regn. Salet var noget forpjusket og jeg gik hårdt til hende med saksen og satte et par af de tornede grene i en vase og intet andet for at gøre buketten mere - perfekt. Salat kan stå alene i al sin herlighed.
Nej, det er ikke en perfekt dag. I hvert tilfælde ikke for mig. Men jeg vil gøre mit bedste for, at den kan blive så perfekt den nu kan, i små øjeblikke her og der. En god dag er sjælendt god hele dagen, men jeg bestræber mig altid på at at gøre grundstemningen god og glædelig. Og kloge mennesker før mig, har også fortalt, at bare Gud er perfekt, vi mennesker behøver, og kan, slet ikke nå det  perfekte. - Pyh, hvilken lettelse - Vi kan leve vores liv og stræbe efter glæden.
Rigtig god Fredag.

8 kommentarer:

  1. Hvor er den smuk salet rosen.
    At gennemgå en dag vil der være både plus og minus vægt. Jeg vælger at bruge udtrykket "glasset er halvfyldt" og har jeg mere end 3 glæder på aftenlisten, så er dagen perfekt, trods nogle minusser på listen.
    Har jeg en af de dage hvor mine smerter ikke kan håndteres og jeg må blive liggende hele dagen, kan det være et opkald, et indlæg på en blog, et billede på IG, eller bare hvis der er 5 minutter der er smertefri, der kan være plusset.
    God fredag og god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde du, hvor er det fint og flot, at du kan anskue dagen/dit liv med et sådan overskud. At skrive glæderne ned hver aften, var også noget jeg brugte, dengang jeg var nedlagt med stress og Angst. Det virker ! Håber du har en af de rigtige gode dage i dag :)

      Slet
  2. Den ser lige præcis ud, som en rigtig rose skal se ud, og når den så også dufter, er i hvert den perfekt, selv om dagen som helhed måske lader lidt tilbage at ønske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er så lækker, at jeg faktisk har lyst til at spise den i en mundfuld :)

      Slet
  3. Dejligt indlæg Miri og meget smuk rose!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak 😊
      Ja den Rose kan anbefales !

      Slet
  4. Det er perfekt, at vi kan leve vores uperfekte liv. God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Livet er en gave :) Og vi kan ikke tage den for givet :) Tak, Eva og i lige måde :)

      Slet