fredag den 30. juni 2017

Fredags Blomsten

En buket fra engen i skoven. Farverne er svære at fange, i dette regnvejslys(åh, hvor det dog regner..), så I må tro mig på mit ord, at de er lækre- den kolde gule og den pink - synger sammen, så det er en fryd.
Der er rigtig mange forskellige blomster i denne buket. Jeg gav mig selv den udfordring, at jeg kun måtte plukke fra den eng, der lå i udkanten af skoven. Hurtig fik jeg samlet en skøn buket, men den var så fuld af høst, så gylden og sommeren er snart forbi .. Det kunne jeg slet ikke magte, så jeg skiftede alle de varme gyldne farver ud med syrlige gule og ledte efter pink og lyserød - og det lykkedes, nu står der en sommerbuket.Græsserne står der ude og danser i alle smukke farver og former,og der står de fint, de er ikke i min buket, da der i mit hus, ofte er mennesker, der ikke tåler græs - så græsserne nydes ude i det fri.Men de er smukke derude, de dansende græsser.

Det regner i skoven. Det regner rigtig meget, det regner så meget, at alle planer må ændres. Det regner og det er som det skal være og jeg kan intet gøre ved det, må favne det, tage imod det og få det bedste ud af det...En livslang opgave for mig; at få det bedste ud af det, jeg ikke kan ændre og lade være med at forsøge at ordne alt og derfor stresse vildt over alt det, jeg ikke kan ordne eller ændre eller... ! EN anden livlanglæring for mig; at virkelig få fortalt  Burde og Bør, at de ikke kan bo hos mig.

Kan I nu have en rigtig god Fredag og en vidunderlig weekend- det "regner" jeg med, at jeg får. "Regner" - ha ha , jeg er så sjov :)

8 kommentarer:

  1. Hehe, ja, ud med Burde og Bør. Det er heller ikke så tosset at få Plejer smidt ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dét rigtig ! - jeg mangler Plejer, men han er heldigvis en meget sjælden gæst i mit liv :)

      Slet
  2. Jeg håber du får en vidunderlig weekend også, Miri!
    Tak for dine altid smukke billeder og inspirerende ord :)
    Jeg er helt benovet over den fantastiske stjerneskærm, du har billede af i et af dine blogindlæg - den er da noget af det flotteste!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Marianne :) Jeg nyder at dele, som du ved :) Stjerneskærm, en af mine ynglinge :)

      Slet
  3. Din buket minder mig om min barndoms sommerferier på Tunø, hvor vi hvert år gik "øen rundt". Det tog cirka tre timer, og jeg plukkede samtidig årets buket, hvor der kun måtte være lilla eller lyserøde blomster og højst to af hver slags. Reglerne havde jeg selv bestemt, og efterhånden kiggede hele familien efter blomster til buketten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for at dele din skønne historie - hvilken dejlig tradition :) Kan godt forstå det smittede hele familien :)

      Slet
  4. Den smukkeste slut juni buket. Dejlige farver der varmer, og jeg kan så sende dig en masse solskin, blå himmel og lune over til dig, beholder selvfølgelig noget til min lørdag/weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for solskin, det nåede frem Søndag :)

      Slet