onsdag den 14. juni 2017

Onsdag

" O at være en høne,
ingen kan finde, hvor er.
Gemme sig dybt i en have,
pikke et rødhudet bær."
Uddrag fra et digt af Frank Jæger.

Ghita Nørby og hendes Kylling. Dette år, har vi, næsten, udøvet kinesisk børnetals politik....Vi har med hård hånd styret de Skruk Høner og hvor mange æg, de måtte ruge ud. Carsten ligger på et enkelt æg , Rollo har fået 2 super nuttede kyllinger og endelig, som sagt og vist; Fru Ghita Nørby med det vældige temperament, en enkelt lille nullergøj  - det vil sige at I sommeren 2017 " nøjes" vi med 4 kyllinger.
At have Høns kan bare anbefales - det er nemt, hyggeligt, underholdende og nyttigt.

12 kommentarer:

  1. De er så søde dine høns, jeg håber på jeg får nogen engang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg også for dig :)

      Slet
  2. Det er så hyggeligt med høns i haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det og især når der er kyllinger :)

      Slet
  3. Det er hyggeligt med høns i haven.
    Nysgerrigheden er ikke til at stoppe. Er den kinesiske børnepolitik klaret allerede ved æggene eller? Jeg ville jo gerne have flere hanekyllinger i fryseren til nogle fantastiske hønsefond, super etc. og samtidig have kyllingekød til salater etc. Kan dog ikke huske om du er veganer/vegetar eller bare lever så vegetarisk/veganisk som muligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sikker på vores høns må smage vidunderligt - de går frit i haven og skoven og spiser hvad de kan finde og de får 100% økologisk foder af os. Jeg er vegetar, så jeg spiser dem ikke ☺️

      Slet
  4. Det lyder klogt med jeres kinesiske børnetalspolitik for hønsene :-) Så dejligt at følge dyrelivet i jeres skønne have!

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Et nødvendigt indgreb:)
      Tak Gitte, det er dejligt at dele det - stadig lidt forundret over, at jeg har alle disse dyr :)

      Slet
  5. Det lyder så hyggeligt. Har selv lige fået høns - endelig - og det er skønt. Men vi tror, at der har været en ræv i haven, for i går morges var der gravet ved hegnet. Har I haft problemer med ræve?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke med dem :) En gave til jeres liv :) Uh, lyder ikke godt...Vi bor i en skov hvor der er fasan opdræt, så jægerne skyder rævene og har fælder for/til de vilde rovdyr...Vi har set ræv, men har ikke haft besøg- krydser fingre :)

      Slet
  6. Ohh, hvor hyggeligt ... jeg ville så gerne have høns, men min mand har nedlagt et af sine yderst sjældne veto :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh nej, kunne han ikke forhandles med..?! Det er sådan en fryd at dele sin tid med en lille flok :) Men som med alt andet, det er bedst at være enige :)

      Slet